Kaspersky Fraud Prevention
Banbrytande tekniker som drivs av mänsklig intelligens
Sömlös användarupplevelse för legitima kunder
Upptäcker i realtid tidiga tecken på att ett konto har tagits över
Identifiering av penningtvätt och relaterade aktiviteter i flera kanaler
Förståelse över vad som händer, hur bedragare beter sig, vilka taktiker de använder och hur du stoppar dem
Bygger användarprofiler baserat på användningen av mus, tangentbord och mobiltelefon.
Analyserar legitimt och bedrägligt beteende för att se om det finns något mönster
Analyserar vad som händer kring användarna och deras enheter
Korrekt identifiering av olika typer av skadlig programvara både på webben och via mobila kanaler
Den här lösningen är särskilt väl lämpad att ta itu med säkerhetskrav, problem och begränsningar inom dessa företagssektorer.
Kundberättelser
Läs om hur företag besegrade bedragare och förbättrade användarupplevelsen med Kaspersky Fraud Prevention
Goods.ru
Solution: Fraud Prevention
Tack vare implementeringen av Kaspersky Fraud Prevention kunde goods.ru förse kunderna med skydd av hög precision mot stöld av användarkonton och ackumulerade bonusar samtidigt som de egna systemen skyddas mot illvilliga användare.
Bank Saint Petersburg
Bank Saint Petersburg är en ledande regional bank, som prioriterar utmärkt kundservice och avancerad teknik. BSPB arbetar med digital omvandling och har uppnått framstående resultat genom samarbetet med Kaspersky Fraud Prevention.
Indacoin
Indacoin är en av pionjärerna i den auktoriserade branschen för fiat-till-kryptovaluta-växling som möjliggör direktköp av kryptovaluta med bankkort från fler än 170 länder.
Användning
Avancerad autentisering
Förbättra användarupplevelsen, sänk kostnaderna för ytterligare autentisering och håll en hög säkerhetsnivå.
- Riskbaserad autentisering – eliminerar ytterligare autentiseringssteg för legitima användare
- Kontinuerlig autentisering – pågående analys av händelser under sessionen
- Identifiering av att ett konto har tagits över – upptäcker snabbt om någon använder stulna inloggningsuppgifter eller uppvisar ett beteende som inte verkar mänskligt
Automatiserad bedrägerianalys
Identifierar sofistikerade och branschspecifika bedrägerifall i realtid
- Global sammanlänkning och kartläggning – hittar immateriella kopplingar mellan användare, enheter och sessioner
- Skapa regler – bibehåll kontrollen över nivån och volymen av sessionshändelser som analyseras och incidenter som genereras
- Extra kunskapslager – sessionshändelser och detaljerade incidenter matar den interna bedrägerierövervakningslösningen med uppgifter som är nödvändiga för att upptäcka hot i tid
Fraud Prevention-tekniker – hur fungerar de?
I Kaspersky Fraud Prevention förenas avancerade tekniker som baseras på maskininlärning för proaktiv bedrägerikontroll i realtid. Lär dig hur våra tekniker fungerar och hur de förbättrar dina säkerhets- och övervakningslösningar, så att du kan fokusera på din verksamhet och dina kunder.
Premiumsupport för Kaspersky Fraud Prevention-kunder.
Våra experter finns där för dig. Via våra 34 filialer verkar vi i över 200 länder runtom i världen och vi står till din tjänst dygnet runt, året om. Teckna Premiumsupport eller använd våra tilläggstjänster (Professional Services) om du vill få ut mesta möjliga av verksamhetens Kaspersky Lab-säkerhetslösning.
Faktablad
Risken
Användningen av digitala kanaler innebär att man måste vara öppen för användarna genom att ge dem tillgång till tjänster när som helst och var som helst. Men med möjligheter kommer ansvar: företag behöver skapa en sömlös användarupplevelse för legitima kunder och samtidigt erbjuda säkra plattformar. Man behöver dessutom kunna reagera när bedrägliga aktiviteter faktiskt sker. Digital omvandling för med sig flera risker:
Kapning av konto
Bedrägerier via nya konton
Pengatvätt
Botar och fjärradministrationsverktyg
Skadlig programvara på webben och i mobila enheter
Mer allvarliga bedrägerier – risk för böter
Missa attackens inkuberingsstadie
Alltmer komplexa angrepp
Kontakta oss för att prata med någon av våra experter om hur Fraud Prevention skulle kunna ge information om företagets säkerhetsstrategi.
Resurser markerade med * är på engelska