Cybersäkerhet för detaljhandeln
Översikt
Med våra omfattande kunskaper om den föränderliga hotbilden och vår erfarenhet av att arbeta med företag inom detaljhandeln kan Kaspersky Lab leverera säkerhetslösningar som täcker olika stadier av säljcykeln, och skydda inte bara kassasystem och arbetsstationer, utan all relaterad IT-infrastruktur.
Vi uppfyller säkerhetsstandarden PCI DSS och lokala lagar genom att använda den senaste säkerhetstekniken, identifiera och bekräfta säkerhetsincidenter, bedöma allvarlighetsgraden och prioritera responsen.
Med en säkerhetslösning som fungerar inom ramarna för äldre maskinvara och operativsystem som kassasystem ofta är baserade på.
Genom att begränsa möjligheterna för skadliga cyberaktiviteter och problem som orsakas av den mänskliga faktorn kan du undvika dyra driftstopp och upprätthålla en kontinuerlig verksamhet för dina kunder.
Kundberättelser
Utforska exempel på Kaspersky Labs säkerhetslösningar i drift ute på fältet
A.F. Blakemore äger över 300 butiker i England och Wales och är leverantör till över 1 000 butiker, pubar, hotell och andra företag i fritidsbranschen i Storbritannien. De ville ha en enhetlig säkerhetslösning som de hade bättre kontroll över.
JJW är internationellt känt för hög standard på sina hotell och anläggningar och den utmärkta service som gästerna får. Det är extremt viktigt att gästernas personuppgifter och kreditkortsinformation, samt hotellens egna känsliga data skyddas. Det är också viktigt att verksamheten fungerar smidigt för att kunna ge kunderna en bra upplevelse.
Användning
Skydda äldre och billigare system
Byggd för att fungera effektivt även på maskinvara i budgetklass
- Effektiv utformning ger kraftfull säkerhet utan risk för överbelastning av systemet
- Systemkraven börjar på 256 MB RAM-minne för Windows XP
- Runt 50 MB ledigt utrymme krävs på systemets hårddisk vid arbete i Default Deny only-läge.
- Antivirus finns som en valfri modul för att ge ytterligare skydd där det behövs.
Säkra alla klienter
Varje arbetsstation och mobil enhet med åtkomst till nätverket, samt kassasystem, är centralt säkrade även mot de mest avancerade formerna av cyberhot som är utformade för att tränga igenom ditt system, till exempel
- utpressningsvirus och datakryptering
- skadliga e-postmeddelanden och bilagor
- exploatering av säkerhetsluckor i vanliga program du kör
- cyberhot mot mobila enheter och företagsinformationen som finns på dem
- cyberbedrägeri som riktar sig till dig eller dina kunder
- webbaserade angrepp.
Lösningar som skyddar backoffice och datacentret
Rigorös, holistisk säkerhet för nätverk, servrar och backoffice-klienter, med enhetlig insyn, hantering och styrning, inklusive
- särskild teknik för fysiska och molnbaserade datacenter och datalagringsutrymmen
- kryptering på fil- och mappnivå (FLE) och fullständig diskkryptering (FDE) som skyddar konfidentiella uppgifter om kunder och företaget
- DDoS-skydd som kortsluter överbelastningsattacker som försöker störa din verksamhet genom att överbelasta webbplatser.
Premiumsupport dygnet runt
Våra experter finns där för dig. Via våra 34 filialer verkar vi i över 200 länder runtom i världen och vi står till din tjänst dygnet runt, året om. Teckna vårt Premiumsupport-paket eller använd våra tilläggstjänster (Professional Services) om du vill få ut mesta möjliga av verksamhetens Kaspersky Lab-säkerhetslösning.
Faktablad
Lär dig mer med tankeledarskap från våra globalt erkända experter på cybersäkerhet
Risken
Cyberbrottslingar och lurendrejare utnyttjar den föränderliga detaljhandelsbranschen, så du bör vara medveten om hoten inom detta område
Riktade attacker kan pågå i ditt system just nu
Utpressningsvirusattacker kan låsa viktiga data och enheter
Intern skadlig aktivitet är ett vanligt problem
Förlust av konfidentiella data kostar mer än bara pengar
Regler och föreskrifter måste efterlevas
Attacker mot datacenter kan vara extremt skadliga
Kontakta oss och prata med någon av våra experter om hur Kaspersky kan hjälpa dig att skydda ditt företag.
Resurser markerade med * är på engelska