Hoppa till huvudinnehållet

Kaspersky Value Added Services for xSPs

Öka intäkterna och kundernas lojalitet

Affärsmöjlighet

Media rapporterar om allt fler säkerhetsöverträdelser som sker online. Det gör konsumenterna angelägna om att hitta bättre sätt att skydda sina privatliv, sina pengar och sina digitala tillgångar från skadlig programvara och internetangrepp. Oavsett om er verksamhet omfattar följande service – internetleverantör, leverantör av mobilkommunikationstjänster, bank, försäkringsbolag, leverantör av finansiella tjänster eller spelcommunity – eller om ni levererar andra typer av onlinetjänster till kunder eller prenumeranter, kan Kaspersky Subscription Service hjälpa er att öka intäkterna genom att uppfylla kundernas krav på ökad säkerhet.

Genom ett partnerskap med Kaspersky, världsledande inom internetsäkerhetsprodukter, kan ni erbjuda era hem- och företagsanvändare en mervärdestjänst som:


  • ● Uppfyller kundernas krav på rigorös säkerhet mot de senaste hoten

  • ● ger ett premiumskydd för
    • - flera klientplattformar: PC och Mac, smarta telefoner med Android och iOS
    • - IoT-säkerhetskomponenter för routerplattformar

  • ● Hjälper er att generera ytterligare månatliga intäkter

  • ● Hjälper er att öka antalet nöjda och lojala kunder

  • ● Förbättrar säkerheten i hela ert nätverk av prenumeranter/kunder

 

Och minskar samtidigt belastningen på ert supportteam, tack vare att färre kunder faller offer för skadlig programvara och säkerhetsöverträdelser.

Visa PDF

Fördelar

Mot en månatlig prenumerationsavgift kan ni erbjuda en av Kasperskys prisbelönta säkerhetsprodukter som ökar era intäkter samtidigt som ni ger kunderna de säkerhetsverktyg de behöver.


  • ● Öka försäljningen med lättöverskådliga, återkommande och månatliga intäkter.

  • ● Förbättra kundlojaliteten genom att bry er om deras säkerhet.

  • ● Minska antalet missnöjda kunder och övertyga dem om att använda dina tjänster under en längre tid.

  • ● Lägre driftskostnader tack vare minskad skräptrafik i ert nätverk

  • ● Möjlighet att uppnå konkurrensfördelar genom erbjudanden som skiljer sig från konkurrenternas

  • ● Stärk ert varumärke via ett samarbete med en världsledare inom säkerhet

... och fördelar för kunderna


När ni tillhandahåller prisbelönt säkerhet på prenumerationsbasis får era kunder ett säkert skydd mot de senaste skadliga programmen och internethoten. Men inte bara det. De får också:


  • ● Flexibilitet – så att de kan lägga till en säkerhetslösning eller uppgradera den vid behov

  • ● En kostnadsfri provperiod för valfri Kaspersky Lab-produkt

  • ● Enkel betalning via en lägre månadsavgift istället för en stor kostnad på årsbasis

  • ● Bekvämlighet – prenumerationen kan läggas till bland kundens befintliga betalningar till er

Låg insats – hög avkastning

Att lägga till Kaspersky Lab Subscription Services till era övriga tjänster går snabbt och enkelt. Det är lätt att registrera sig och det finns inga anmälningsavgifter. Våra marknadsföringsexperter kan ge er material som hjälper er att marknadsföra säkerhetsprenumerationer mot er kundbas:


  • Kaspersky Lab och våra samarbetspartner kan tillhandahålla teknisk expertis som hjälper er att lägga till den nya tjänsten bland era onlineerbjudanden

  • Produktbeskrivningar, ”sammanfattningar av servicefördelar”, bilder och grafik finns tillgängliga för användning på er webbplats och i e-postmeddelanden och annan kommunikation.

  • Särskilda evenemang och presskonferenser kan arrangeras för att hjälpa till att lansera ert nya servicetillägg.

  • Support för marknadskommunikation kan ges, till exempel pressmeddelanden, artiklar och nyhetsbrev.

  • Så fort en kund har köpt en prenumeration har kunden tillgång till teknisk support från Kaspersky Labs experter. Det tillkommer alltså ingen ytterligare belastning på ert supportteam.

Ni får också möjlighet att marknadsföra den nya tjänsten genom en av Kaspersky Labs kostnadsfria appar som nås av miljontals användare varje år.

Skräddarsy ditt erbjudande

Oavsett om ni vill erbjuda era kunder en eller ett urval av våra produkter, har vi lösningarna som passar nästan alla krav på IT-säkerhet:


Klientsäkerhet

  • ● Kaspersky Internet Security
    ger ett mångsidigt skydd för flera plattformar med flexibel anpassning – ett val miljontals användare över hela världen har gjort.

  • ● Kaspersky Safe Kids
    hjälper dina prenumeranter skydda sina barn online och offline.

  • ● Kaspersky Password Manager
    lagrar dina kunders lösenord, pass, körkort, bankkort och personliga uppgifter på ett säkert sätt.

  • ● Kaspersky Small Office Security
    hjälper små/medelstora företag hålla sina verksamheter igång friktionsfritt.

  • ● Kaspersky Security Cloud
    ger ett anpassningsbart skydd för ditt digitala liv.

  • ● Och andra branschledande produkter för dina användare – se vår produktportfölj om du vill ha mer information!

IoT-säkerhet

  • ● IoT-säkerhetskomponenter för routerplattformar som utvecklats av våra teknikpartners – förbättrar dina kunders skydd för hemmanätverk, inklusive IoT-enheter.

Visa PDF

SÅ HÄR GÅR DU MED

1
Registrera dig

Klicka här för att komma till registreringsformuläret. Det går snabbt och enkelt att fylla i formuläret. När du har fyllt i alla fält klickar du på ”Skicka” för att skicka in ansökan till oss.

2
Vi kontaktar dig

När vi har kontrollerat att ditt företag uppfyller kraven för att gå med i programmet skickar vi mer information (inklusive villkoren för programmet).

3
Gå med

Så fort du har undertecknat avtalet för partnerprogrammet kan vi inleda den tekniska integreringen – att lägga till prenumerationstjänsten till era onlineerbjudanden.

4
Lanseringsdags!

Nu är du redo att börja sälja tjänsten till dina kunder och bygga upp en ny inkomstkälla ... med kontinuerlig support från Kaspersky Labs marknadsföringsteam.





BLI PARTNER NU

APS-CERTIFIERING

Om du har integrerat CloudBlue (Odin) Automation Platform kan du väldigt snabbt börja sälja Kaspersky-produkter via prenumerationstjänster.

Med APS-certifieringen i Kaspersky APS-paketet är Kasperskys mervärdestjänster tillgängligt för enkel integration och snabb molndistribution via molntjänster, genom egna kanaler och till kunderna.